Klachten 

We vinden het belangrijk dat iedereen zich gehoord en veilig voelt.
Heeft u een klacht of zorg, dan nemen we dit serieus en hanteren we een duidelijke klachtenregeling. 

Klachten 

We vinden het belangrijk dat leerlingen, ouders en medewerkers zich veilig voelen op school. Toch kan het voorkomen dat u een klacht of zorg wilt melden. Wij nemen dit altijd serieus en behandelen klachten zorgvuldig en vertrouwelijk.  

Wat kunt u doen?  
  • Probeer een klacht eerst te bespreken met de betrokken persoon of de schooldirectie. Vaak kan een probleem op deze manier snel worden opgelost.  
  • Komt u er niet uit, dan kunt u terecht bij onze interne vertrouwenspersoon of de externe vertrouwenspersoon (IJsselgroep, tel. 088 - 0931888). 
  • Voor zaken rondom pesten kunt u ook contact opnemen met de anti-pestcoördinator van de school.  

Formele klacht indienen  
Wilt u een klacht formeel indienen, dan kan dat volgens de klachtenregeling van VPCO Hasselt. Schriftelijke klachten worden geregistreerd en zorgvuldig afgehandeld door de schooldirectie of het bestuur.  Als u het niet eens bent met de afhandeling, kunt u uw klacht indienen bij de Landelijke Klachtencommissie (Onderwijsgeschillen).  

Downloads  
  • Binnenkort publiceren wij hier de klachtenregeling van VPCO Hassel.
  • Gedragscode VPCO Hasselt (pdf) - hierin staat hoe wij binnen onze scholen met elkaar omgaan.  
Contactgegevens  
  • Externe vertrouwenspersoon (Ellen te Winkel): IJsselgroep - 088 0931888
  • Schoolbestuur VPCO Hasselt: Prinses Marijkestraat 1, 8061 JM Hasselt - 06-11071642 
  • Landelijke Klachtencommissie (Onderwijsgeschillen): www.onderwijsgeschillen.nl